Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

Ξεκινούν οι διαγωνισμοί για τα έργα του TAP στην Αλβανία

ΤΑΡ: Ξεκινούν διαγωνισμοί για έργα του αγωγού - Σε δύο φάσεις οι διαδικασίεςTις διαδικασίες για την προεπιλογή των εργολαβιών κατασκευής του αγωγού TAP στην Αλβανία ξεκίνησε η κοινοπραξία υλοποίησης του έργου. Η εταιρεία απηύθυνε της προηγούμενες ημέρες πρόσκληση σε κατασκευαστές δημοσίων έργων να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την ανάληψη έργων οδοποιίας και γεφυροποιίας στην Αλβανία. Τους προηγούμενους μήνες είχε απευθύνει αντίστοιχες προσκλήσεις προς σωληνουργούς και εγκαταστάτες αγωγών. Η διαδικασία που ακολουθεί η εταιρεία για την ανάθεση των έργων χωρίζεται σε δύο απόλυτα διακριτές φάσεις. Στην πρώτη γίνεται η προεπιλογή των εταιρειών οπότε και αξιολογεί κατά πόσον διαθέτουν τα κριτήρια για την ανάληψη του συγκεκριμένου έργου.
Τα κριτήρια
Αυτές που πληρούν τα κριτήρια καλούνται στη συνέχεια να υποβάλουν τις τελικές προσφορές. Η τελευταία πρόσκληση αφορά την προεπιλογή εταιρειών για την ανάθεση έργων πολιτικού μηχανικού στην Αλβανία, και πιο συγκεκριμένα για οδούς προσπέλασης συνολικού μήκους περίπου 100 χιλιομέτρων (54 χιλιόμετρα νέων δρόμων και αναβάθμιση 46 χιλιομέτρων υφιστάμενων), όπως και για την κατασκευή δύο γεφυρών, μιας 20 και μιας 40 μέτρων όπως και την ανακατασκευή 20 υφιστάμενων γεφυρών.
Σύμφωνα με την προκήρυξη του ΤΑΡ, τα έργα αυτά θα γίνουν κυρίως στην κεντρική Αλβανία σε υψόμετρα που φθάνουν έως και τα 1.500 μέτρα. Βασικά κριτήρια για την προεπιλογή του κατασκευαστή είναι η κατασκευή οδών συνολικού μήκους 300 χιλιομέτρων και 20 γεφυρών, ενώ η ανάληψη έργων στην Αλβανία θα αξιολογηθεί επιπλέον.
Τα έργα κατασκευής του αγωγού έχουν προγραμματιστεί με βάση τη μελέτη Front end Engineering Design –FEED που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάρτιο, οπότε και ξεκίνησε ο λεπτομερής σχεδιασμός του έργου. Προκειμένου να ολοκληρωθεί η μελέτη FEED, ο TAP αξιοποίησε τη μηχανολογική εμπειρία δύο εκ των μετόχων του, της νορβηγικής Statoil και της γερμανικής E.ON, που θεωρούνται οι κορυφαίοι ειδικοί στην υλοποίηση χερσαίων και υποθαλάσσιων αγωγών σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, η Ε.ΟΝ μέσω της θυγατρικής της E.ON New Build & Technology (ENT) έχει οριστεί από την κοινοπραξία του ΤΑΡ ο υπεύθυνος τεχνικός σύμβουλος για το επίγειο τμήμα του έργου.
Προμήθεια σωλήνων
Τέλος να σημειωθεί ότι το σημαντικότερο τμήμα του έργου αφορά την προμήθεια των σωλήνων. Η συνολική ποσότητα για τα περίπου 800 χιλιόμετρα του αγωγού (τα 550 επί ελληνικού εδάφους) ανέρχεται σε 400.000 τόνους χάλυβα, ενώ οι εταιρείες που θα αναλάβουν το έργο θα πρέπει να έχουν ετήσια δυναμικότητα παραγωγής 600.000 τόνους (το τριπλάσιο της ποσότητας σωλήνων που θα εγκαθίσταται σε ένα χρόνο). Στις εταιρείες που έχουν προεπιλεγεί στη λίστα εγκεκριμένων προμηθευτών είναι και η ελληνική εταιρεία Σωληνουργία Κορίνθου.

Σε ό,τι αφορά την κατασκευή του αγωγού στο ελληνικό κομμάτι που είναι και το μεγαλύτερο, η κοινοπραξία του ΤΑP αναμένει τις παρατηρήσεις της αρμόδιας υπηρεσίας του ΥΠΕΚΑ στις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων που έχει καταθέσει για το κομμάτι που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα αλβανικά σύνορα και το κομμάτι που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τους Κήπους στα σύνορα με την Τουρκία. Η κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ σχεδιάζεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2014 και να ολοκληρωθεί το 2018, εγκαίρως προκειμένου να ξεκινήσει η μεταφορά του πρώτου αερίου από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ II του Αζερμπαϊτζάν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου